تصادفات منجربه فوت درتعطيلات نوروزامسال دراستان يزد ‪ ۱۰۰‬درصد كاهش يافت

رييس اداره آموزش و فرهنگ ترافيك راهنمايي و رانندگي استان يزد گفت: ميزان تصادفات منجر به فوت از ابتداي تعطيلات نوروز امسال تاكنون در اين استان، ‪ ۱۰۰‬درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش يافته است.

سروان ناصر رهاوي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي، علت اين امر را افزايش تجهيزات و امكانات و كنترل ويژه ترافيك جاده‌ها و خيابان‌هاي شهري اعلام كرد.

وي افزود: به دليل افزايش تعداد وسايل نقليه، تصادفات جزئي و منجر به وارد شدن خسارت به خودروها در نوروز امسال حدود ‪ ۲۳‬درصد نسبت به سال قبل افزايش داشته است.

وي وضعيت ترافيكي خيابان‌ها و جاده‌هاي مواصلاتي استان يزد را روان توصيف كرد واظهارداشت:به دليل وجود آثار تاريخي در مركز شهر يزد،برخي خيابان‌هاي مركزي اين شهر با مشكل ترافيك مواجه است.

وي خواستار همكاري مردم و كسبه براي رفع اين مشكل شد و گفت:مردم در اين روزها تا آنجا كه امكان دارد كمتر با خودروهاي شخصي در مناطق مركزي شهر رفت و آمد كنند.

وي با بيان اينكه طرح ترافيك نوروزي از ‪ ۲۵‬اسفند ماه پارسال آغاز شده است و تاپايان تعطيلات ادامه دارد افزود:دراجراي‌اين طرح،‪ ۷۵‬هزار دانش‌آموز، آموزش‌هاي لازم را در زمينه ترافيك فرا گرفتند و ‪ ۷۵‬هزار كارت هميار پليس براي آنان صادر شد.

رهاوي گفت:‪ ۵۴‬نفربه‌عنوان پليس افتخاري كنترل نامحسوس خيابان‌هاوجاده‌هاي مواصلاتي استان يزد را بر عهده دارند.

رييس اداره آموزش و فرهنگ ترافيك راهنمايي و رانندگي يزد افزود: توزيع ‪ ۴۰‬هزار برشور توصيه‌هاي ترافيكي و توزيع ‪ ۵۰‬هزار جلد دفترچه نوروزي با هشدارهاي پليسي به مسافران و گردشگران از فعاليت‌هاي راهنمايي و رانندگي يزد بود.

وي اضافه كرد: طرح ويژه كنترل نامحسوس ترافيك از روز هفتم فروردين ماه سالجاري در استان يزد اجرا خواهد شد كه در اجراي آن تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت و سبقت غير مجاز، عبور از چراغ قرمز و تجاوز به چپ ثبت خواهد شد.

‪ ۱۳۰‬هزار دستگاه خودرو در استان يزد رفت و آمد مي‌كنند كه حدود ‪ ۹۸‬هزار دستگاه آن در مركز استان يزد وجود دارد.

همچنين استان يزد، داراي ‪ ۳۰۰‬هزار دستگاه موتورسيكلت است كه ‪ ۲۰۰‬هزار دستگاه آن در شهر يزد رفت و آمد مي‌كنند.

استان يزد حدود ‪ ۹۹۰‬هزار نفر جمعيت دارد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا